Parti Keadilan Rakyat Bahagian Ampang

Friday, September 28, 2007

Majlis Agihan Zakat & Infaq Ramadhan

Ampang, 27 September: Sebuah majlis bagi meraikan golongan penerima zakat telah dijalankan dengan jayanya anjuran dan dengan kerjasama keADILan bahagian Ampang serta sebuah NGO wanita, WIRDA.
Majlis yang bermula pada jam 6 petang itu telah berjaya menghimpunkan seramai lebih 200 tetamu termasuk lebih 100 penerima zakat dan infaq yang terdiri daripada golongan ibu tunggal, anak-anak yatim dan golongan kurang berkemampuan.Kesemua mereka yang dikenalpasti adalah dikalangan penduduk sekitar parlimen Ampang Jaya.
Ketua Wanita Keadilan Malaysia yang juga merupakan pengerusi WIRDA telah terlebih dahulu menyampaikan ucapannya. Dalam ucapan tersebut beliau menceritakan saat-saat awal penubuhan WIRDA dan fungsinya yang bermanfaat bukan sahaja kepada golongan wanita tetapi juga melibatkan kaum lelaki.Beliau berharap agar WIRDA dikenali dan dimanfaatkan kewujudannya demi pembangunan dan kepedulian terhadap ummah.
Majlis tersebut disusuli dengan majlis berbuka puasa dan solat maghrib berjemaah.
Program yang tidak bersifat politik ini jelas dapat mendekatkan sekaligus memberi keyakinan terhadap rakyat kepada parti.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home